logo

KortingApp blog

19-07-2015

Facebook test webwinkels

Facebook is momenteel met enkele tientallen bedrijven bezig met het testen van webwinkelintegratie op bestaande Facebookpagina's. Dit heeft Facebook bevestigd tegenover Buzzfeed. In 2011 heeft Facebook ook al eens een dergelijk initiatief op touw gezet. Dit was destijds weinig succesvol omdat consumenten Facebook niet als een winkel zien, aldus adviseur Wade Gerten.

Via de webwinkelintegratie zouden bezoekers direct producten kunnen kopen via een zogenaamde 'Buy'-knop. 'Met het winkelgedeelte op Facebook voorzien wij bedrijven met de mogelijkheid om hun producten direct te etaleren op hun Facebookpagina', aldus Facebook product marketing manager Emma Rodgers. Het wordt voor adverteerders dus interessanter om een webwinkel en bijbehorende promotie op Facebook in te richten.

Om in eerste instantie meer adverteerders te trekken zullen er geen commissiekosten berekend worden door Facebook. Of dit zo zal blijven is echter maar de vraag. In het verleden heeft Facebook voor de gewone bedrijvenpagina lange tijd geen kosten berekend. Na verloop van tijd werd echter besloten de berichten van bedrijvenpagina's minder vaak te tonen waardoor 'likers' alleen nog maar veelvuldig bereikt konden worden door te betalen.

KortingApp houdt de testen rondom Facebook nauwlettend in de gaten. Indien Facebook het initiatief doorzet en indien wij zelf overtuigd zijn van de meerwaarde zullen wij er zeker over nadenken om onze aanbiedingen ook op Facebook te plaatsen.